الثلاثاء، 5 فبراير 2013

وظائف مهندسين ميكانيكيين - شركة المواصلات العامة المحدودة

مهندسين ميكانيكيين
شركة المواصلات العامة المحدودة 

ترغب شركة المواصلات العامة المحدودة ومقرها جنوب الخرطوم جوار سباق الخيل في استيعاب مهندسين ميكانيكيين أكفاء وفق الآتي:

1- مهندس تفيش:
- حاصل على بكالريوس من جامعة معترف بها مع خبرة لاتقل عن (7) سنوات في مجال الصيانة.
- خريج معهد عالي مع خبرة لاتقل عن (10) سنوات في مجال الصيانة.
- القدرة على تحديد الأعطال.
- الالمام باستخدام الحاسب الآلي.
- خبرة في مجال قطع الغيار.

2/ مهندسين امداد:
- حاصل على درجة البكالريوس من جامعة معترف بها مع خبرة لاتقل عن (5) سنوات في مجال قطع الغيار.
- خريج معهد عالي مع خبرة لاتقل عن (8) سنوات في مجال قطع الغيار.
- إجادة اللغة الانجليزية تحدثاً وكتابة.
- الالمام باستخدام الحاسب الآلي.
- يفضل من كانت له خبرة في مجال قطع الغيار.

تقدم الطلبات بقسم الموارد البشرية برئاسة الشركة خلال فترة لاتتعدى 12-2-2013م 


وظائف مهندسين ميكانيكيين - شركة المواصلات العامة المحدودة

مهندسين ميكانيكيين
شركة المواصلات العامة المحدودة 

ترغب شركة المواصلات العامة المحدودة ومقرها جنوب الخرطوم جوار سباق الخيل في استيعاب مهندسين ميكانيكيين أكفاء وفق الآتي:

1- مهندس تفيش:
- حاصل على بكالريوس من جامعة معترف بها مع خبرة لاتقل عن (7) سنوات في مجال الصيانة.
- خريج معهد عالي مع خبرة لاتقل عن (10) سنوات في مجال الصيانة.
- القدرة على تحديد الأعطال.
- الالمام باستخدام الحاسب الآلي.
- خبرة في مجال قطع الغيار.

2/ مهندسين امداد:
- حاصل على درجة البكالريوس من جامعة معترف بها مع خبرة لاتقل عن (5) سنوات في مجال قطع الغيار.
- خريج معهد عالي مع خبرة لاتقل عن (8) سنوات في مجال قطع الغيار.
- إجادة اللغة الانجليزية تحدثاً وكتابة.
- الالمام باستخدام الحاسب الآلي.
- يفضل من كانت له خبرة في مجال قطع الغيار.

تقدم الطلبات بقسم الموارد البشرية برئاسة الشركة خلال فترة لاتتعدى 12-2-2013م 


الاثنين، 4 فبراير 2013

وظائف شاغرة بمجموعة سوداتل للإتصالات

وظائف شاغرة
مجموعة سوداتل للإتصالات

يسر مجموعة سوداتل للإتصالات أن تعلن عن عدد 2 وظيفة شاغرة حسب المسميات الوظيفية التالية :
للاطلاع على التفاصيل والشروط يرجى الضغط على اسم الوظيفة او على الرابط اسفلها 
التفاصيل فى الرابط التالى 

التفاصيل فى الرابط التالى 

يرجى إرفاق الاتى فقط 
- صوره من الشهادة الجامعية 
- السيرة الذاتية 

وعلى الراغبين فى التقديم عبر البريد الإلكتروني الاتى علماً بأن الإختيار سيقع على من تنطبق عليهم الشروط الموضحة لكل وظيفة و بعد إجتياز المقابلات و الإختبارات المهنية المخصصة لذلك :

علماً بان باب التقديم مفتوح حتى يوم الخميس 14 فبراير 2013م
ولاتقبل الطلبات بعد هذا التاريخ 

Vacancies - A Leading Communication Co - (Finance Manager - Operation/Project Manager) Boxbe


Vacancies
A Leading Communication Co

A leading communication company based in Khartoum is looking to recruit candidates with the following qualification:

Finance Manager
 Job Knowledge, Skills & Experience
·         Maintain day-to-day financial control of the service within budget heads agreed by the board members.
·         Ensure that all financial transactions are properly recorded in accordance to standard international and national accepted accounting principles.
·         Plan, organize, lead and control activities of subordinates relating to; General Accounting, Accounts Receivable, Accounts Payable, Inventory Control, Fixed Assets Register, Bank Reconciliations, Cash Flow, Financial budgeting & forecasting, and Use of computerized accounting systems
·         Ensure reconciliation of General Ledger Accounts.
·         Implement and maintain proper internal financial controls.
·         Determines optimum buy-sell-hold position by forecasting returns, expenses, taxes.
·         Ensure that financial and management reports, accounting journals, selected schedules, analysis of balance sheet and Income Statements are prepared and submitted on time reflecting accurate data.
·         Ensure prompt payment of taxes, licenses, permits and any other legally required fees.
·         Lead budgeting and forecasting process and ensure that CAPEX, OPEX and other fixed costs are properly forecasted and budgeted.
·         Analyze business expenses and actively seek cost reduction opportunities across the spectrum.
·         Engage in Retail / FMCG benchmarking studies to establish areas of potential operational improvement.
·         Build beneficial networks with suppliers, service providers, banks, and vendorsin order to enhance the interest of the business and to streamline workflow.
·         Participate actively in management team and assist team members where needed.

Education and Qualification
·         Bachelor’s Degree in Accounting/Finance.
·         MBA, CPA, ACCA or CIMA would be plus.
·         Minimum 5 years working experience as Finance Manager
·         Must be able to work independently and within a team

 Operation/Project Manager

Job Knowledge, Skills & Experience
·         Plan, assign and direct the employees who are engaged in construction, installation, maintenance and operation of different telecommunications systems and support item
·         Formulates technical, installation, corrective, preventative maintenance standards
·         Inspect the quality of the equipment and undertake site inspection to determine if they are complying the company standards, rules and regulation
·         Analyzes manpower requirements and makes suggestions accordingly
·         Conduct and direct field test to ensure efficiency and durability of equipment
·         Involve the planning, development and construction of new telecommunication sites and has to make sure that customers are satisfied and there is internal consistency
·         Prepare specifications related to bids for equipment’s like towers, spectrum, test equipment, etc.
·         Prepare the company budget and correspondence which deals with the telecom systems, operation and maintenance problems and cost estimates

Education and Qualification
·         Must have a bachelor’s Civil Engineering. Master’s Degree would be plus
·         Must have 5 years of experience in the field

Work Environment:
·         Must be able to work independently and within a team
·         Able to work in field environment
·         Must be able to relocate and travel frequently.

All applicants must:
·         Good analytical skills
·         Sound judgment
·         Sense for detail
·         Good communication skills (Verbal, written, presentation)
·         Good interpersonal skills
 
Receiving requests in e-mail job.communication.com@gmail.com in format (PDF)  just one file a comprehensive CV, qualifications, a picture of the experiences and the image of the national identity, will not pay attention to any request without a formula of (PDF)

Note that the Deadline for receiving applications is 20th of February  day of this announcement.

سكرتارية تنفيذية - شركة تعمل فى مجال تقنية المعلومات

ترغب شركة فى مجال  تقنية المعلومات فى ملء وظيفة سكرتارية تنفيذية وفق الاتى :
المسئوليات تشمل :
1- التعامل مع العملاء وتحديد المواعيد المناسبة لكل عميل
2- اعداد التقارير اليومية والجدول اليومي للعملاء
4- التاكد من السير اليومي للعمل وعدم وجود اخطاء
5- متابعة البريد الالكتروني للشركة والرد على الرسائل

الشروط الواجب توافرها :
1-  حسنة المظهر ولبقة
2-علي استعداد لبذل مجهود اضافي في العمل
3- خبرة 1-2 سنوات
4- إجادة اللغة الانجليزية تحدثا وكتابة
5- القدرة على طباعة المراسلات باللغة العربية والأنجليزية طباعة لغوية صحيحة.
6- القدرة على أستخدام برامج الكومبيوتر الأوفس ( وورد – أكسل – وبرنامج الأوتلوك Outlook لمتابعة الأيميلات والمراسلات ).
7- المعرفة والقدرة على أستخدام الأنترنت للبحث عن شركات ومعلومات تخص العمل.
8- المعرفة والقدرة على التعامل مع الكومبيوتر وملفاته.
9- المعرفة والقدرة على أستخدام الفاكس والطابعة والسكانر بشكل يومي.

على من تجد فى نفسها الكفاءه ارسال السيرة الذاتية وشهادة الخبرة على الايميل التالى فى فتره اقصاها يوم  10-2-2013م


سكرتارية تنفيذية - شركة تعمل فى مجال تقنية المعلومات

ترغب شركة فى مجال  تقنية المعلومات فى ملء وظيفة سكرتارية تنفيذية وفق الاتى :
المسئوليات تشمل :
1- التعامل مع العملاء وتحديد المواعيد المناسبة لكل عميل
2- اعداد التقارير اليومية والجدول اليومي للعملاء
4- التاكد من السير اليومي للعمل وعدم وجود اخطاء
5- متابعة البريد الالكتروني للشركة والرد على الرسائل

الشروط الواجب توافرها :
1-  حسنة المظهر ولبقة
2-علي استعداد لبذل مجهود اضافي في العمل
3- خبرة 1-2 سنوات
4- إجادة اللغة الانجليزية تحدثا وكتابة
5- القدرة على طباعة المراسلات باللغة العربية والأنجليزية طباعة لغوية صحيحة.
6- القدرة على أستخدام برامج الكومبيوتر الأوفس ( وورد – أكسل – وبرنامج الأوتلوك Outlook لمتابعة الأيميلات والمراسلات ).
7- المعرفة والقدرة على أستخدام الأنترنت للبحث عن شركات ومعلومات تخص العمل.
8- المعرفة والقدرة على التعامل مع الكومبيوتر وملفاته.
9- المعرفة والقدرة على أستخدام الفاكس والطابعة والسكانر بشكل يومي.

على من تجد فى نفسها الكفاءه ارسال السيرة الذاتية وشهادة الخبرة على الايميل التالى فى فتره اقصاها يوم  10-2-2013م


الأحد، 3 فبراير 2013

برنامج ادارة السلامة والصحة المهنية في الصناعات العامة (أوشا) - OSHAـ

مركز كاريزما لتنمية القوى العاملة يقدم البرنامج التدريبي :

برنامج ادارة السلامة والصحة المهنية في الصناعات العامة (أوشا)  
OSHA General Industry Training Program 
Occupational Safety and Health Administration 
 فى الفترة من 9 الى 14-2-2013م - 
الزمن: 4:30 م – 8:30 مساءً
الأهداف:
1- التعرف على قوانين ادارة السلامة والصحة المهنية الأمريكية في بيئة العمل
2- التعرف على معايير ادارة السلامة والصحة المهنية
3- القدرة على ادارة السلامة والصحة المهنية في بيئة العمل
4- القدرة على تقليل الحوادث في بيئة العمل

المستهدفون:
1- المدراء
2- الأطباء في مجال الصناعات
3- المهندسون
4- ضباط السلامة والصحة المهنية
5- مفتشين السلامة والصحة المهنية.

المحتويات

Day One:
 Introduction to OSHA 
 Means of Egress 
 Electrical Safety 
 Lock-Out & Tag-Out 
 Hazardous Classified Locations 

Day Two:
 Machine Hazard sand Machine Safeguards 
 Walking and Working Surfaces 
 Noise and Hearing Conservation Programs 
 Occupational Health  & Industrial Hygiene 
 Fall Protection 

Day Three
 Fire Safety (Fire Extinguishers) 
 Hand and Power Tools 
 Radiation safety (Welding) 

Day Four:
 Personal Protective Equipment (PPE)
 Confined Space Entry
 Forklift Safety

Day Five
 Welding & Cutting and Brazing 
 Occupational Health  & Industrial Hygiene 

Day Six
 Chemical Hazard Communication
 Hazardous Materials (Flammable & Combustible Materials)

تفاصيل البرنامج:
التاريخ: 9 الى 14-2-2013م
الزمن: 4:30 م – 8:30 م

الرسوم : 1800 جنيه سوداني

للتسجيل او للاستفسار:
يرجى الاتصال بـ : 
منسق الدورة / ياسر عبدالله يوسف
على ارقام الموبايل زين: 0913501020 – سوداني 0115541909
او بالتلفون الثابت: 0183520445
الإيميل: yasirsafety@yahoo.com